Ontmoetingsgroep ‘Als je je partner moet missen’

9 mei 2024

Ontmoetingsgroep ‘Als je je partner moet missen’

Inmiddels zijn er meerdere groepen geweest rond het verlies van een dierbare partner. Zowel oecumenisch in Olst-Wijhe-Boskamp als in de katholieke kerk, daar bekend als de lotgenotenochtenden. In het najaar willen we opnieuw een groep starten. Oecumenisch, in Raalte e.o., Wijhe, Olst, Boskamp en Wesepe. Voortkomend uit onze ochtenden met ontmoetingsgroepen voor mantelzorgers.

Kerkelijk werker Dorien Koetsier en pastoraal werker Lonneke Gunnink zullen deze ochtenden leiden. De reeks ochtenden zal gehouden worden op de dinsdagen 8 oktober, 5 en 19 november. De locaties worden nog bekend gemaakt en hangen samen met de locaties waar de deelnemers vandaan komen. We werken volgens de inmiddels vertrouwde opzet van inloop, start – om 10.00 uur – met gesprek aan de hand van een doordacht thema, een bezinningsmoment in de kerk en aansluitend – om 12.00 uur – een eenvoudige maaltijd. Ergens tussen 12.30 en 13.00 uur zal de ochtend eindigen. Aan de verdere uitwerking wordt nog gewerkt, maar we willen u alvast vertellen dat deze nieuwe reeks er aan komt.

Toen we u bijgepraat hebben over een reeks ochtenden voor mantelzorgers (voor ouders die zorg droegen voor een kind) hebben we aangegeven, dat we openstaan voor contacten, vragen of goede ideeën voor nieuwe activiteiten. Dat blijft overeind. Mocht u daar iets over willen delen met ons, dan hopen we dat u de weg weet te vinden. Onze contactgegevens staan hieronder.

Hartelijke groet, namens de kerken van Klein Salland en de parochies H. Lebuinus en H. Kruis,

Lonneke Gunnink – van den Berg, pastoraal werker           Dorien Koetsier, kerkelijk werker

lonnekegunnink@parochieheiligkruis.nl                              dorien.koetsier@pgwijhe.nl

telefoon 038 – 452 74 75                                                          06 – 24 12 06 55