Muziek in de bijbel

Lezing door Lonneke Gunnink – van den Berg
Ontmoetingsruimte Kandelaar Holten – aanvang 19:30
Vrije gift voor koffie/thee

Ons persoonlijke levensverhaal vertelt wat we meemaken: grote, kleine, mooie en nare dingen. Vreugde, verdriet, angst, hoop of wanhoop die we daarbij beleven willen we uiten. Ieders verhaal mag staan in de context van het Grote Verhaal in de bijbel. De bijbelschrijvers gebruikten daarbij vaak poëtische taal, de taal van de muziek of het lied. Die taal willen we onder de loep nemen. We bekijken diverse passages uit de bijbel en luisteren naar de muziek die door de eeuwen heen geschreven is op basis van deze teksten. Tevens maken we kennis met een paar andere kunstuitingen van muziek in de bijbel.
Lonneke Gunnink – van den Berg is theoloog en musicoloog. Ze was 22 jaar actief als organist, pianist en dirigent in vele kerken zowel in Veghel als in Zwolle en omgeving. Daarnaast was ze liturgisch adviseur van de Nederlandse Sint-Gregorius-vereniging en mede auteur van exegetische notities voor de Werkgroep voor Liturgie Heeswijk. Op dit moment is zij pastoraal werker in de parochies H. Kruis en H. Lebuinus.
Van harte welkom bij deze lezing over de taal van muziek!
Taakgroep Kerk in Holten van de PG Holten i.s.m. de parochies H. Kruis en H. Lebuinus.