Vormsel

Weet je dat je leven een weg is waarop je heel veel meemaakt? En op die weg zul je ook moeten kiezen, wil ik op voetbal of liever zwemmen? In groep 8 ga je kiezen, naar welke school zou ik willen gaan, wat past er bij mij? En heel misschien weet je ook al ( een beetje) wat je graag zou willen gaan doen, of worden.

Waar wil je bij horen, waar word je blij van, waar kun je van leren? En wat helpt je, op jouw weg om verder te gaan. Waar je ook voor kunt kiezen, is het Vormsel. Net zoals de doop en je Eerste Heilige Communie, is het vormsel ook een sacrament. Je zegt dan “ja” tegen Jezus, je hoort nóg meer bij de kerk.

Tijdens de voorbereiding leer je een hele hoop, samen met andere kinderen, die, net zoals jij, ook die keuze voor het vormsel hebben gemaakt.

Tijdens een aantal bijeenkomsten word je uitgelegd wát dat nu precies is, het Vormsel.

Met filmpjes, opdrachten en vragen ontdek je steeds meer wie Jezus was en hoe Hij  met jou mee wil gaan op jouw weg.

Als afsluiting van de bijeenkomsten is er een feestelijke viering in de kerk, waar jij, op de vraag of je ook bewust geloofd “ja” zegt. Ik geloof.

Ben je naar aanleiding van deze uitleg nieuwsgierig geworden en zou je meer willen weten?

Stuur dan een mailtje naar: gezinszondag@parochieheiligkruis.nl. Dan hoor je meer!