Eerste heilige Communie

Wist je dat de kerk het huis van God is? Iedereen is daar welkom en je bent daar dicht bij God.

In de kerk vieren we de Heilige Mis, het grote dankgebed aan Jezus. We gaan dan ook aan tafel, dat heet de eucharistie vieren.  Het woord eucharistie betekent: Dankzeggen. Dank voor het leven en ook, dank voor Jezus.

Vlak voor zijn dood heeft Jezus aan zijn leerlingen voorgedaan hoe zij aan Hem konden blijven denken. Door het breken en delen van het brood en drinken van de wijn.

En zo doen we het nu nog steeds, iedere zondag weer, overal op de wereld.

Als je dat voor het eerst gaat doen, dan heet dat je Eerste Heilige Communie doen. Dan is er feest, in de kerk, maar later ook thuis. De kerk is mooi versierd, je laat aan iedereen zien dat je mee aan tafel gaat, dat je bij Jezus wil horen!

Tijdens een aantal bijeenkomsten word je uitgelegd wát dat nu precies  is de eerste communie doen en hoe het gaat.

Er worden verhalen vertelt, liedjes gezongen en opdrachten gemaakt, zodat je straks, als het zover is, weet wat er dan gaat gebeuren.

Ben je nieuwsgierig geworden en zou je hier meer over willen weten? Stuur dan een berichtje naar: gezinszondag@parochieheiligkruis.nl

We helpen je graag verder!