Gezamenlijke kerken

Activiteiten gezamenlijke kerken gemeente Raalte

• Raalte warm voor elkaar   www.raalte.nl/warm-voor-elkaar
  • Banden met voedselbank  www.voedselbankraalte.nl
  • Direct contact met Adviesraad Sociaal Domein (voorheen Adviesraad Werk & Inkomen) www.adviesraadraalte.nl
  • Kerstpakkettenactie
    De Gezamenlijke Kerken houden jaarlijks meerdere acties. Ten eerste is er de Kerstpakkettenactie opgezet en uitgevoerd door de Gezamenlijke Kerken Heino. Ten tweede sluiten de caritassen van Heeten en Nieuw Heeten aan bij de spaaractie van de supermarkt PLUS. Zij zetten zich in om zegeltjes bij elkaar te brengen en de pakketten rond te brengen bij mensen, die een ondersteuning kunnen gebruiken.
  • Voorstellingen JWCS
    Onder het motto ‘Cultuur als wapen tegen armoede’ zet de Joseph Wresinski Cultuur Stichting theatervoorstellingen op. Inmiddels al meerdere keren hebben de Gezamenlijke Kerken Gemeente Raalte ervoor gezorgd, dat deze voorstellingen ergens in de gemeente Raalte konden worden gehouden. Daarbij zetten zij zich ook in om de nodige geïnteresseerden, maar ook mensen van organisaties die betrokken zijn op armoedeproblematiek uit te nodigen naar de voorstelling te komen.
  • Onze gezamenlijke kerken dragen bij aan Fonds voor Ons/ Fonds voor Ons weet contactpersonen in de locaties te vinden www.fondsvoorons.nl