Dopen Luttenberg

De doopvoorbereiding

Voor de doop van jullie kind komen we één avond bij elkaar, samen met andere ouders die ook hun kindje willen laten dopen. Het is belangrijk dat jullie alletwee aanwezig zijn. Op deze avond maken jullie ook kennis met de voorganger. We vertellen aan elkaar en horen van elkaar hoe het geloof een rol speelt in ons leven en welke waarden we belangrijk vinden om mee te geven aan onze kinderen.

Later op de avond spelen we een spel waarin allerlei belangrijke rituelen en symbolen voorkomen. Je kunt hierbij denken aan de doopbelofte, de handoplegging, het water, de zalf, het doopkleed en de doopkaars.

Dopen:

Het dopen zelf gebeurt altijd op een zondagmorgen. Eenmaal bij de kerk aangekomen, plaatsen jullie de doopkaars in de standaard op het altaar. Het kinderkoor staat al klaar om te gaan zingen. De doopviering zal ongeveer een uurtje duren.

Praktische zaken

Waar kan ik mijn kindje laten dopen?

Dopen kan je in alle kerken van de parochie doen. De doopvoorbereiding op de doop word gedaan met de doopwerkgroep en de voorganger. Op de website van het Heilig Kruis staat bij verschillende kerken hoe je in contact kunt komen met de doopwerkgroep.

Wanneer is er een doopviering?

De doopvieringen worden gehouden op een zondag. Op deze pagina staat wanneer er weer gedoopt wordt in Luttenberg. Wil je je kindje ergens anders laten dopen, dan kan je contact opnemen met de doopwerkgroep (website parochie Heilig Kruis)

Wat kost het?

In Luttenberg wordt voor het dopen geen vergoeding gevraagd, maar een vrijwillige bijdrage, zodat wij ook de komende dopen op een persoonlijke, warme en sfeervolle wijze kunnen vieren.

Hoe kan ik laten weten dat ik mijn/ons kindje wil laten dopen?

Stuur een geboortekaartje naar: Secretariaat t.a.v. Dopen Butzelaarstraat 24 8105 AR Luttenberg

Ook kan je contact met ons (Gerlinde en Rianne) opnemen via: dopenluttenberg@gmail.com of 06-50841225

Doopvieringen 2024

De doopviering en de voorbereiding op de viering worden in overleg gepland